söndag 18 januari 2015

Dagsvers 1

Terroristerna i ISIS har förbjudit innehav av duvslag. Detta då det skall enligt fanatikerna störa prisandet av Muhammed.

AKTA DIG DUVA

Båd människa och duva

för svartklädd fanatiker sig akta

i ISIS-land båda mista livet,

om duvan föda ges

och fattig irakier missa bönestund

 

Fanatism gör människan oklok,

grym och utan förstånd

ISIS-krigare ger dumheten

nytt ansikte medan duvan

vår fredssymbol upphöjes till

klokhetens ultima utveckling

 

Människan, skapelsens krona

än en gång ger galenskapen ansikte

svartklädd, grym

dum och primitiv

fanatismen, denna förståndets cancer

förtär och föröder

inte bara duvan och duvslagets vårdare

utan allas vår värld.

 

18 januari 2015

© Ingemar E. L. Göransson

4 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindande Spell.
    6) Breakup Spells
    7) Bannlys en tidigare älskare
    8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag vill dela mitt vittnesbörd med allmänheten om vad den här mannen kallade Ilekhojie. För det han just har gjort för mig har den här mannen just återfört min förlorade ex man till mig med sin stora stavning, jag var gift med min man och vi var tillsammans länge och vi älskade oss men när jag inte kunde ge honom ett barn lämnade han mig i ett år och sa att han inte kan fortsätta längre så jag letade efter sätt att få honom tillbaka till en min vän berättade för mig om den här mannen och gav mig hans kontakt email (gethelp05@gmail.com) ELLER (gethelp05@gmail.com) då kommer du inte att tro på det här när jag kontaktade den här mannen på mina problem har han förberett denna stavning och tagit min förlorade man tillbaka till mig, du kan också kontakta honom via e-post: gethelp05@gmail.com Call / Whatsapp +2348147400259 och få din älskare Tillbaka permanent 100% WEBSITE: https: / /ilekhojie-solutions.webnode.com

    SvaraRadera
  3. Min man lämnade mig för en yngre kvinna och jag blev förödad. Det var som om hon hade honom under en ond spell, vände Paul sig mot mig över natten utan någon varning. Det hände förra året, jag var desperat så jag använde varje stavgjutningswebbplats som jag kunde hitta utan resultat. En vän skickade mig länken till Dr Ilekhojie-webbplatsen och jag kontaktade honom. Han började jobba med mig i juni. Som ett resultat av allt hans underbara arbete är min man och jag tillsammans igen. Jag är så glad och
    privilegierad att ha en så stor person som du på min sida. Tack! Todds kontakt gethelp05@gmail.com eller ring +2348147400259

    SvaraRadera
  4. Kontakta DR PEACE på doctorpeacetemple@gmail.com om du vill få din make, fru, pojkvän och flickvän tillbaka nu och återfå din lycka.

    Mitt namn är bara ovando från Antlanta. Jag är verkligen nöjd med denna tjänst som DR PEACE tillhandahåller för mig. Jag är en av de människor som sa: "Jag kommer aldrig att ringa en psykiker eller en trollkarl eller vad som helst" för att hjälpa mig med mina problem - minst av alla mina kärleksproblem, men jag nådde den punkt där jag visste att jag behövde lite vägledning, och jag är så glad att jag hittade den här mannen som heter DR PEACE jag aldrig på en miljon år skulle ha trott att jag skulle skriva ett brev som det här, men när jag nästan förlorade Andrew i en av våra dumma slagsmål (han bröt upp med Jag trodde att jag hade tappat allt.Jag grät hela dagen och tror att han aldrig kommer att komma tillbaka till mig igen. Jag läste ett vittnesbörd av en man som heter Taylor Borg om honom som säger att hur DR PEACE hjälper honom att komma tillbaka är EX hustru inom 48 timmar. Jag mailar honom snabbt. Han gjorde en (Lover spell) för mig. 48 timmar senare kom min (ex-pojkvän) till mig och bad om ursäkt för de fel som han gjorde och lovade att aldrig göra det igen. Sedan dess har allt återgått till det normala och vår kärlek är nu starkare att han inte kan göra utan att vara med mig. Jag och min pojkvän bor tillsammans lyckligt igen. DR PEACE är det bästa stavaggregatet online som är kraftfullt och äkta. Och när jag var som mest desperat utnyttjade han inte mig. Du utförde en mycket bra tjänst för en person i verkligt behov. Jag vet inte hur du gjorde det eller hur denna magi fungerar, men allt jag vet är att det fungerar !! Andrew och jag är lyckligt tillbaka tillsammans, och jag är alltid tacksam över att DR PEACE skickar e-post till honom doctorpeacetemple@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348059073851 Viber: +2348059073851 för all slags hjälp är mycket kapabel och pålitlig för hjälp.

    SvaraRadera