torsdag 22 januari 2015

Två arbetare

Två arbete dog i en “olycka” på Fortums bygge i Värtahamnen i Stockholm i november. Facket , Elektrikerförbundet, polisanmäler nu arbetsgivaren för nonchalans med arbetsmiljön.

Två arbetare i november

i höstens mörker

liemannen möta

 

Två arbetare i Värtans hamn

på Fortums bygge

lämnade denna jord

 

Två arbetare kom ej hem

två familjer förlorade

make och pappa

två hem saknar två arbetare

 

”Olycka” sa chefen ”sådant händer”

Två liv som ej för Fortum värde hade

men två arbetare är borta,

och ej komma åter

I evighet

Amen.

 

Text: Ingemar E L Göransson ©

Dagsvers 2 22 januari 2014

2 kommentarer:

  1. Det värsta är att arbetsplatsolyckor behandlas efter en annan mall än annat vållande till annans död. Det är ju vad det är. Och om vi, icke-företagare, gör oss skyldiga till vållande till annans död får så gott som alltid fängelse och blir skyldiga att betala skadestånd.
    Företagen kommer nästan alltid undan. Och om någon fälls så är det en förman. Ändå är det profitjakten som ligger bakom de flesta dödsfallen, bristande säkerhetsutrustning och rutiner, eller ett orimligt högt arbetstempo.

    Det måste göras något!
    Och det enda som hjälper är att rättsväsendet skärper sig och behandlar företag och privatpersoner lika. Företagen ska inte kunna slingra sig undan som i dag och förhala gången i varje ärende som ju sker i dag.

    /Skvitt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

      1) Love Spells
      2) förlorad kärlek Spells
      3) skilsmässa Spells
      4) Förbindelse Spells
      5) Bindande Spell.
      6) Breakup Spells
      7) Bannlys en tidigare älskare
      8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
      genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera